Evaluare clinică și psihodiagnostic

Evaluare inițială și periodică, însoțită de raportul și graficul evaluării

Probele observaționale folosite în cadrul centrului, sunt foarte utile în obsevarea  abilităților copilului, iar ulterior evaluării acestora, prin prisma graficului de dezvoltare realizat,  se poate observa diferențele între abilitățile prezente cât și cele deficitare.
În urma acestora,   se implementează un plan de intervenție eficient cu scopul dezvoltării abilităților deficitare conform vârstei cronologice.

ABLLS-R (Assessment of Basic Language and Learning Skills, Revised) este o scală de evaluare observațională care se bazează pe analiza comportamentală aplicată a lui Dr. B.F. Skinner și a fost concepută de James W. Partington, PhD, BCBA.

ABLLS-R, evaluează 544 de abilități din 25 de domenii printre care limbajul, interacțiunea socială, abilități de autoservire, abilități motorii și academice, care sunt prezente la copiii cu o dezvoltare neuro-tipică.

VB-MAPP (Verbal Behaviour Milestones Assesment and Placement Program) este o altă scală de evaluare a abilităților copiilor care prezintă întârzieri în dezvoltare, concepută de Mark Sundberg, Ph.D., BCBA-D.

VB-MAPP se bazează ca și ABLLS-R pe analiza comportamentului verbal (Skinner) și evaluează 170 de abilități de învățare și limbaj, repartizate pe 3 niveluri de dezvoltare (0-18 luni, 18-30 luni și 30-48 luni). Printre abilitățile evaluate se află cererile, tact, echoic, intraverbal, limbajul receptiv, imitație motorie, joc independent și social, percepția vizuală, structura lingvistică și abilități de grup.

Evaluare psihologică pentru comisiile de specialitate

Evaluarea psihologică la copii, pentru comisiile de specialitate, însoțită de raportul de  evaluare  sub forma de fișă psihologică tip, cu timbrul Colegiului Psihologilor din România.