Abilități motorii
Acest lucru poate include lucruri de la mers pe jos până la pensa obiectelor. De exemplu, focalizarea pe pensa obiectelor poate ajuta la scrierea de mână la școală, mâncatul independent.
Abilități de comunicare
Acestea se focusează pe limbaj, care poate fi verbal sau prin folosirea anumitor dispozitive, sistemul de comunicare prin schimb de imagini (PECS), limbajul semnelor. Există multe metode pentru a găsi cel mai bun mod pentru copil de a comunica.
Abilitățile de comunicare vor începe cu evaluarea cererilor (cererea de lucruri), tact-uri (care descriu lucrurile) și socializarea cu colegii. Cel mai important, competențele de comunicare pot contribui la dezvoltarea de abilități în a înlocui comportamentele negative.
De exemplu, dacă un copil lovește pentru a avea acces la mâncare și el este învățat să ceară
gustarea prin metoda de comunicare aleasă, scade probabilitatea ca cererea să fie manifestată prin comportamentul de lovit.
Abilități funcționale
Trainingul de toaletă este unul mare! Sunt de asemenea alte lucruri cum ar fi baia, gătitul, îmbrăcatul, folosirea banilor, etc. Adesea, părintele va fi instruit cu privire la modul de desfășurare a obiectivelor în sine.
Abilități academice
Dezvoltarea obiectivelor academice de obicei încep prin focusarea pe abilități mici necesare pentru obiectivul mai mare.
De exemplu, învățarea identificării literelor îl va ajuta mai târziu pe copil să citească.
Abilități sociale
Conversații mici, împărtășirea, cum să răspundă în diverse situații sociale, ce sunt emoțiile, și multe alte abilități sociale care sunt esențiale!